رژیمتو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چگونه سریع کاهش وزن داشته باشیم؟

 ممکن است شما هم تصمیم گرفته باشید تا برای بهبود سلامتی، داشتن انرژی بیشتر یا حتی آماده شدن برای یک مهمانی یا عروسی تناسب اندام بهتری داشته باشید. هدف شما هر چیزی که باشد بدانید قطعاً تنها نیستید. افراد بسیار زیادی در سراسر جهان به دنبال کاهش وزن سریع هستند.

 از ورزش گرفته تا برنامه غذایی هفتگی و حتی تقلب در وعده غذایی را برای شما گرد آوری کرده ایم. رژیم و سبک زندگی که در ادامه آمده به شما کمک می کند تا به اهداف سلامتی و تناسب اندام دست پیدا کنید. لازم به ذکر است که می‌ خواهیم علاوه بر کاهش وزن بتوانید زندگی شادتر و سالم تری داشته باشید.

۵ کلید طلایی برای کاهش وزن سریع

یک سری موارد به ما کمک می کنند تا بتوانیم خیلی آسان تر روند پایین آوردن وزن و سایز کم کردن را دنبال کنیم. می خواهیم به شما یک سری نکات ویژه یاد بدهیم تا بتوانید به اندام ایده آل خود برسید.

۱. مواد غذایی کاهش دهنده متابولیسم را حذف کنید

 هنگامی که صحبت از لاغری سریع و آسان می شود برخی مسائل رایج به وجود می آیند. پژوهش ها نشان می دهند که جدای از فاکتورهایی مانند فعالیت فیزیکی، ژنتیک، سلامت ذهن و وضعیت اجتماعی-اقتصادی، یک یا چند مشکل سلامتی از کاهش وزن جلوگیری می کند. اول و مهم تر از مانع های در مسیر لاغری را پیدا کنید:

  •  مشکلات تیروئیدی
  •  سندروم روده چکه کن، بیماری های خود ایمنی و التهاب
  •  مشکلات هورمونی و غدد فوق کلیه
  •  سمی شدن سلولی
  •  رشد بیش از حد قارچ کاندیدا

این مطلب را هم بخوانید چگونه متابولیسم را بالا ببریم

 به منظور شناسایی این موانع و غلبه بر موارد گفته شده باید از خوردن برخی مواد خوراکی به خصوص پرهیز کرد. ما این مواد غذایی را کشنده متابولیسم می نامیم و از شما می خواهیم که جایگزین های سالم برای آنها در نظر بگیرید.

 فست فود و مواد غذایی فرآوری شده: متاسفانه در پژوهش‌ های صورت گرفته مشخص شده است که ما در خوردن فست فودها و مواد خوراکی فرآوری شده زیاده روی می کنیم. این مواد غذایی قند و کالری بالایی دارند. (1)

 به کمی تلاش نیاز است اما تا جای ممکن هرگونه فست فود و مواد غذایی فرآوری شده را از رژیم غذایی خود کنار بگذارید. پژوهش ها نشان می دهند که مصرف بالای میوه و سبزیجات و همچنین مصرف پایین روغن ها، شیرینی ها و نوشیدنی ها به پیشگیری از چاقی کمک می کنند.

 چه کاری انجام دهیم؟ مواد خوراکی کامل و حداقل فرآوری شده بخورید.

 قند اضافی: بر خلاف باور عموم چربی اولین دلیل برای چاقی نیست بلکه مصرف بیش از حد قند است. قند می تواند در پشت چیزهایی مانند شربت ذرت، کنسانتره میوه، دکستروز، مالتودکسترین، فروکتوز، شکر خام و شکر قهوه‌ای پنهان شود. حتی این قندهای گفته شده می توانند در مواد غذایی سالم از جمله آب میوه، گرانولا، سس های سالاد و بسته های پروتئینی وجود داشته باشند.

 چه کاری انجام دهیم؟ انواع شیرین کننده ها را کنار بگذارید و شیرین کننده های طبیعی مانند استویا و عسل را جایگزین کنید. اما در نظر بگیرید که حتی مصرف بیش از اندازه عسل و استویا هم چاق کننده خواهد بود.

 غلات تصفیه شده: می دانیم که غلات کامل مانند نان تهیه شده با آرد غلات، سالم است اما بیشتر نان‌ هایی که اطراف ما هستند کمکی به متابولیسم نمی کنند. سه ترکیب اصلی غلات گلوتن، نشاسته و فیتیک اسید هستند که می توانند مسئله ساز شوند. گلوتن التهاب ایجاد می کند، نشاسته خیلی سریع به قند تبدیل می‌ شود و فیتیک اسید به مواد معدنی چسبیده و از جذب آنها ممانعت به عمل می آورد.

 چه کاری انجام دهیم؟ مصرف غلات فراوری شده روزانه را به حداقل برسانید و به جای آن از نان تهیه شده با آرد کامل بهره ببرید.

 روغن سبزیجات و کانولا: روغن کانولا و روغن دیگر سبزیجات در بسیاری از مواد غذایی فرآوری شده وجود دارند و می توانند سرعت کاهش وزن شما را پایین بیاورند.

 چه کاری انجام دهیم؟ تمامی روغن های سبزیجات را کنار بگذارید و به جای آن از روغن زیتون، روغن نارگیل و کره تهیه شده از گاو های محلی بهره ببرید تا لاغری سریع داشته باشید.

۲. مواد خوراکی چربی سوز بخورید

 برای شما تعدادی از مواد غذایی چربی سوز آورده ایم که به شما کمک می کند و متابولیسم خود را احیا کنید.

کاهش وزن سریع با پروتئین

 پروتئین با کیفیت: اگر می خواهید بدن خود را به یک کوره چربی سوز تبدیل کنید باید هر روز به مقدار کافی پروتئین با کیفیت بخورید. پروتئین ها بلوک های سازنده عضلات هستند که از سلامت متابولیسم محافظت می کند.

 همچنین پروتئین خیلی کم به صورت چربی ذخیره می‌ شود. روزانه ۱.۵ تا ۲ گرم پروتئین به ازای هر کیلو از وزن بدنتان بخورید. به عنوان مثال اگر شما ۸۰ کیلوگرم هستید پس باید روزانه چیزی بین ۱۲۰ تا ۱۶۰ گرم پروتئین دریافت کنید.

 بهترین منابع پروتئین: گوشت گاوهای تغذیه شده با علوفه طبیعی، مرغ ارگانیک، تخم مرغ محلی، ماهی سالمون، گوشت گوسفند و بره برخی از بهترین منابع پروتئین هستند.

 نارگیل: نارگیل حاوی اسیدهای چرب زنجیر متوسط است که بسیار سالم می باشد بدن به راحتی از آن به عنوان انرژی استفاده می کند. بهتر است که از روغن نارگیل به جای دیگر منابع چربی بهره ببرید. اگر می خواهید در طی زمان ۳۰ روز و بیشتر کاهش وزن داشته باشید پس به سراغ روغن‌ نارگیل بروید.

 طریقه مصرف روغن نارگیل: از روغن نارگیل برای پخت و پز، شیر نارگیل برای اسموتی و آرد نارگیل به جای آرد سفید استفاده کنید.

 دانه ها: دانه کتان، دانه چیا و شاهدانه غنی از فیبر های سالم هستند که به لاغری شما سرعت می بخشند. دانه های گفته شده حاوی پروتئین و اسید چرب امگا ۳ هستند که باعث بهبود متابولیسم می‌ شوند.

 طریقه مصرف دانه ها: از دانه چیا، کتان یا شاهدانه در اسموتی های خود استفاده کنید یا به همراه آب آنها را بنوشید.

 سبزیجات با تراکم مواد مغذی بالا: اگر به دنبال کاهش وزن سریع هستید تنها به محدود کردن کالری ها قناعت نکنید و مواد مغذی بیشتری بخورید. سبزیجات منبعی غنی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند که متابولیسم را تنظیم کرده و از ارگان هایی مانند تیروئید محافظت می کنند.

 بهترین سبزیجات: سبزیجات چلیپایی و دارای برگ سبز را در صدر لیست قرار دهید. کلم، اسفناج، کلم بروکلی، کاهو، گل کلم، مارچوبه و هویج از سبزیجات بسیار خوب هستند.

 چه مواد غذایی دیگری را می‌ توان به یک رژیم سالم اضافه کرد تا از فواید آن برای کاهش وزن بهره برد؟ گریپ فروت و چای سبز به شما کمک زیادی می کنند. پژوهش های جدید نشان داده اند که مصرف گریپ فروت به خاطر وجود آنزیم مفیدی به نام AMP کمک می‌ کند تا قند را سوخت و ساز کنید. علاوه بر این گروه فرمول ترکیبی به نام نوتاکاتون دارد که به طور قابل ملاحظه ای که فعالیت های چربی سوزی را بالا می برد.

 نوشیدن روزانه ۱ تا ۳ فنجان چای های گیاهی مانند چای سبز و چای سرخ متابولیسم شما را افزایش می دهد.

 بر طبق یک پژوهش انجام شده چای سبز نسبت به دیگر چای ها مانند اولونگ به خاطر سطح بالای کاتچین ها تاثیر بسیار بیشتری دارد.

 به خاطر داشته باشید که باید فیبر، پروتئین و چربی در تمام وعده های غذایی خود بگنجانید. همچنین بهتر است که کربوهیدرات هایی مانند میوه را در صبح یا زمان تمرین بخورید.

برنامه غذایی لاغری سریع

 صبحانه: اسموتی نارگیل و توت

  •  ۱/۴ فنجان شیر نارگیل
  •  ۱ فنجان انواع توت
  •  ۱ اسکوپ پودر پروتئین
  •  ۱ قاشق غذا خوری دانه کتان
  •  ۱/۴ قاشق چای خوری دارچین

 ناهار: سالاد یونانی

  •  ۱ برش سینه مرغ
  •  ۱ فنجان اسفناج
  •  ۱/۴ فنجان خیار
  •  ۱/۲ گوجه فرنگی
  •  ۳۰ گرم پنیر بز
  •  ۱ قاشق غذا خوری روغن زیتون
  •  ۱ قاشق غذا خوری سرکه سیب

 شام: گوشت ارگانیک (گاو، گوسفند، مرغ، ماهی)

  •  ۱۵۰ گرم گوشت
  •  ۱۰۰ گرم کلم برگ
  •  ۱۰۰ گرم کلم بروکلی

۳. کمتر ورزش کنید

کاهش وزن سریع با تمرین به همراه وزنه

 باور داشته باشید یا نداشته باشید برای کاهش وزن سریع باید کمتر ورزش کنید و نه بیشتر. اگر به دنبال شکستن توقف زنی، بالا بردن متابولیسم و آب کردن شکم و پهلو هستید تمرین های انفجاری برای شما بسیار عالی می باشند.

 پژوهش ها نشان می دهند که تمرین های انفجاری حتی تا ساعت ها بعد از تمرین شما را در فاز چربی سوزی نگه می دارند.

 توصیه می‌ کنیم که برای ۳ تا ۴ روز در هفته به مدت ۲۰ تا ۴۰ دقیقه تمرین انفجاری در برنامه خود داشته باشید. بسیاری از افراد نتایج شگفت انگیزی با انجام این سبک تمرینی به دست آورده اند. برنامه تمرینی زیر را به مدت ۴۰ ثانیه انجام داده و سپس ۲۰ ثانیه استراحت کنید. این کار را برای ۲ تا ۳ ست انجام دهید.

  •  دوچرخه ثابت سریع/ استراحت
  •  حرکت شنا به صورت سریع / استراحت
  •  حرکت اسکات سریع/ استراحت
  •  دوچرخه ثابت سریع/ استراحت
  •  حرکت اسکات پرشی/ استراحت
  •  حرکت پلانک/ استراحت
  •  دوچرخه ثابت سریع/ استراحت
  •  حرکت لانج/ استراحت

۴. مکمل برای لاغری سریع

 پودر پروتئین با کیفیت: پروتئین برای ساخت توده عضلانی و متابولیسم مناسب ضروری است. گاهی اوقات همین مقدار کافی از پروتئین برای بدن کار سختی است به همین خاطر پودر پروتئین را برای پایین آوردن وزن به شما توصیه می کنیم.

 شما می توانید پودر پروتئینی را به اسموتی، آب میوه، شیر و آب نوشیدنی اضافه کنید. از بهترین پودرهای پروتئینی در دسترس می توان به پروتئین وی، پروتئین کلاژن، پروتئین به‌ دست‌ آمده از عصاره استخوان، پروتئین شاهدانه، پروتئین نخود سبز و پروتئین برنج اشاره کرد.

 یکی از فایده های پروتئین وی جذب سریع است و به همین خاطر توصیه می کنیم که بلافاصله قبل یا بعد از ورزش استفاده کنید. کلاژن گوارش آسانی دارد و به شما کمک می کند تا متابولیسم را بالا ببرید.

 پروتئین های گیاهی انتخاب خوبی برای افراد دارای رژیم گیاه خواری است یا کسانی که با محصولات لبنی ناسازگار هستند.

 پودرهای گیاهی سوپر غذا: عصاره گیاهانی مانند چای سبز، قهوه سبز و رودیولا حاوی ترکیبات چربی سوز هستند انرژی شما را بالا می برند.

 روغن ماهی همراه با ویتامین دی: روغن ماهی منبعی غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ به خصوص EPA و DPA است. روش های سالم به کاهش التهاب کمک کرده و ترکیب بدنی شما را بهبود می‌ بخشند. ویتامین دی پرو هورمون است که هورمون های شما را متعادل می سازد به منظور چربی سوزی مورد استفاده قرار می گیرد.

 مکمل های پروبیوتیک: پروبیوتیک ها در پایداری انرژی، تنظیم اشتها و ذخیره لیپیدها دخیل هستند. مصرف روزانه پروبیوتیک گوارش شما را بهبود می بخشد. اگر پروبیوتیک ها با یک رژیم فیبر بالا ترکیب شود کنترل قند خون کمک زیادی خواهد کرد.

۵. رژیم روزه داری

 رژیم فستینگ به شما کمک می کند تا از نا آگاهانه غذا خوردن جلوگیری کنید. پژوهش ها نشان داده اند که رژیم روزه داری متناوب به پایداری سطح قند خون، کاهش التهاب و سلامت قلب کمک می کند.

 روش های رژیم روزه داری بسیار متنوع هستند. به عنوان مثال یکی از محبوب‌ ترین روش ها، رژیم روزه داری ۱۶/۸ است که در آن شما از وعده شام خود به مدت ۱۶ ساعت چیزی نمی خورید و سپس برای ۸ ساعت مجاز به غذا خوردن هستید. (3)

بهترین رژیم های کاهش وزن سریع

بهترین رژیم لاغری

۱. رژیم کتوژنیک

 می خواهید بدانید چگونه در ۷ روز یا کمتر لاغر شوید؟ یکی از انتخاب ها انجام رژیم کتوژنیک است. رژیم کتو یا کتوژنیک کربوهیدرات بسیار پایینی دارد و تمام منابع گلوکز را حذف یا بسیار محدود می کند.

 زمانی که گلوکز در بدن وجود نداشته باشد بدن از ذخایر چربی به عنوان منبع انرژی استفاده می کند و وارد فازی به نام کتوسیس می شود.

نقاط قوت رژیم کتوژنیک

 پژوهش‌ های بسیار زیادی نشان می دهند که شما احتمالا تجربه کاهش وزن به خصوص در هفته ها و ماه های اول پیدا خواهید کرد. 

 هنگامی که ما مواد غذایی حاوی شکر و کربوهیدرات می خوریم بدن هورمون ذخیره ساز چربی یا همان انسولین را ترشح می کند. کاهش مصرف کربوهیدرات انسولین کمتری ترشح می شود. انسولین کمتر در جریان خون به این معناست که گلیکوژن توسط بدن به عنوان منبع انرژی استفاده شده و ذخیره نمی شود. هنگامی که ذخایر گلیکوژنی به انتها برسند بدن به سراغ چربی ها می رود.

 با انجام رژیم کتو خطر دیابت، مشکلات عصبی، سندروم متابولیک و دیگر نگرانی های سلامتی بسیار پایین می آید. زمانی که شما رژیم کم کربوهیدرات دارید به طور طبیعی قند و نشاسته کمتری می خورید. رژیم هایی که کربوهیدرات تصفیه شده بالایی دارند خطر دیابت، بیماری قلبی و چاقی را افزایش می دهند. (2)

 از آنجایی که شما مواد غذایی پروتئینی و چربی های سالم را جایگزین غلات و دیگر کربوهیدرات ها می کنید احساس سیری بیشتر و گرسنگی کمتری پیدا می کنید. چربی و پروتئین اثر سیر کنندگی دارند و باعث کاهش هورمون گرسنگی گرلین می شوند.

 نقاط ضعف رژیم کتوژنیک

 کاهش یا حذف تمام کربوهیدرات ها باعث کمبود انرژی و احساس خستگی می شود و به طور مثال شما انگیزه کافی برای تمرین در باشگاه را نخواهید داشت. اگر شما از نظر جسمانی فعال هستید و تمرینات پرفشار انجام می دهید، رژیم با کربوهیدرات بسیار پایین کتوژنیک باعث می‌ شود تا نتوانید استقامت داشته باشید.

 شاید با دنبال کردن رژیم کتوژنیک احساس محدودیت زیادی داشته باشید و نتوانید برای زمان طولانی آن را دنبال کنید.

۲. رژیم کم کربوهیدرات

 اگر به دنبال راهکاری برای کاهش وزن سریع در دو هفته یا بیشتر هستید پس نیازی به رژیم کتوژنیک نیست و رژیم کم کربوهیدرات انتخاب بهتری است. رژیم کم کربوهیدرات یا رژیم لوکارب مواد غذایی کربوهیدراتی مانند قند اضافی، غلات، سبزیجات نشاسته ای و میوه را محدود کرده و بر روی مواد غذایی با پروتئین و چربی بالا تمرکز دارد.

 رژیم کم کربوهیدرات صورت های مختلفی دارد و یکی از آنها رژیم پر پروتئین و کربوهیدرات پایین است. رژیم های کم کربوهیدرات می توانند پروتئین یا چربی بالا داشته باشند. اگر انتخاب شما رژیم کم کربوهیدرات با پروتئین بالا است چیزی شبیه به رژیم اتکینز خواهد بود که ۳۰ تا ۳۵ درصد را با پروتئین، ۲۰ درصد یا کمتر را با کربوهیدرات و ۴۵ تا ۵۰ درصد را با چربی تامین می کنید. به خاطر داشته باشید که هر وعده غذایی شما باید پروتئین های مانند گوشت، تخم مرغ، ماهی یا مرغ داشته باشد.

نقاط قوت رژیم کم کربوهیدرات

 نیازی به شمارش کالری ها ندارید. رژیم با کربوهیدرات پایین به خاطر وجود پروتئین و چربی گرسنگی و میل شدید به غذا را کاهش می‌ دهد. شما به راحتی می توانید رژیم روزه داری را با رژیم کم کربوهیدرات یکجا داشته باشید.

 رژیم غذایی کم کربوهیدرات باعث بهبود نشانه های سلامتی مانند قند خون، سلامت سیستم عصبی، تعادل هورمونی و دیگر موارد می شود.

 منظور از مصرف محدود کربوهیدرات ها در رژیم لوکارب حذف منابع کربوهیدراتی مانند قند اضافی، غلات تصفیه شده، نوشیدنی‌ های شیرین و مواردی از این قبیل است.

نقاط ضعف رژیم کم کربوهیدرات

 کربوهیدرات ها در میوه، حبوبات و غلات کامل مانند کینوا هم وجود دارند. حذف کامل چنین مواد غذایی از رژیم به معنای کمبود ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است.

 رژیم غذایی کم کربوهیدرات نشانه‌ هایی مانند خستگی، یبوست، آشفتگی ذهنی و بی قراری در برخی افراد به وجود می‌ آورند و همچنین باعث مشکلات هورمونی در برخی خانم ها می شوند. این عوارض جانبی معمولا بعد از گذشت ۱ الی ۲ هفته از بین می روند.

۳. رژیم گیاه خواری

 گیاهخواری و رژیم گیاهخواری به روش های مختلف انجام می شود اما اغلب گیاه خواران منابع گوشتی مانند ماکیان و غذاهای دریایی را به طور کامل حذف می کنند.

 گیاهخواران چه می خورند؟ این دسته از افراد حتی محصولات به دست آوردن از حیوانات مانند شیر و تخم مرغ را هم نمی خورند.

 اگر شما ترجیح می دهید که اغلب مواد غذایی گیاهی بخورید و تمام محصولات حیوانی را حذف نکنید این کار هم ایده خوبی است. برای تامین پروتئین بدون مصرف زیاد محصولات حیوانی می توانید از آجیل‌ ها، دانه ها، لوبیاها، غلات و پودرهای پروتئین گیاهی بهره ببرید.

نقاط قوت رژیم گیاه خواری

 این رژیم به طور طبیعی چربی پایین و فیبر بالایی دارد و نیازی به شمارش کالری ها ندارید.

 رژیم گیاهخواری با فشارخون و کلسترول پایین در ارتباط است. اگر می خواهید که این وضعیت ها را کنترل کنید چنین رژیم به شما کمک خواهد کرد.

نقاط ضعف رژیم گیاه خواری

 حذف محصولات حیوانی تضمین نمی کند که شما مواد خوراکی مغذی و کامل بخورید.

 گوشت حیوانی با کیفیت برای شما مواد مغذی زیادی فراهم می کند که شاید تامین آنها از مواد غذای گیاهی کار سختی باشد. افراد گیاه خوار باید از کمبود مواد مغذی رژیم شان را آگاه باشند و از مکمل ها استفاده کنند.

۴. رژیم مدیترانه ای

رژیم مدیترانه ای

 افرادی که رژیم مدیترانه ای سنتی را انجام می‌ دهند از چگونگی کاهش وزن طبیعی بدون هر گونه زیاده‌ روی آگاه هستند. رژیم مدیترانه ای توسط افراد کشورهای حوزه دریایی با همین نام تهیه شده است. رژیم مدیترانه ای بر روی مصرف میوه و سبزیجات تازه، روغن زیتون، پروتئین های با کیفیت و غذاهای دریایی تمرکز دارد.

نقاط قوت رژیم مدیترانه ای

 به خاطر که رژیم مدیترانه ای بر روی مصرف مواد خوراکی کامل و طبیعی تاکید دارد، مصرف مواد غذایی فراوری شده یا قندی در شما کاهش می یابد. به عنوان مثال شما در میان وعده به جای خوردن کوکی باید آجیل بخورید.

 فراوانی مواد خوراکی سرشار از چربی های سالم به شما کمک می کند تا خطر بیماری های قلبی را کاهش دهید.

 رژیم مدیترانه ای برای بلند مدت قابل انجام است.

نقاط ضعف رژیم مدیترانه ای

 به آسانی می توان در خوردن مواد خوراکی رژیم مدیترانه ای زیاده‌ روی کرد. در حالی که خوردن چربی های سالم برای ما خوب است اما همچنان باید حجم غذا و کالری دریافتی را تحت کنترل داشته باشید.

 سبک زندگی مدیترانه ای برای بلند مدت بسیار خوب است اما اگر هدف شما کاهش وزن سریع می باشد این رژیم چندان مناسب نیست.

۵. رژیم کم چرب

 در رژیم های کم چرب مقدار چربی دریافتی شما در طول روز محدود می شود. این رژیم در دهه ۸۰ میلادی توسط دولت فدرال آمریکا معرفی شد و محبوبیت بسیار بالایی پیدا کرد. تمرکز رژیم کم چرب بر خوردن مواد غذایی با چربی پایین است.

نقاط قوت رژیم کم چرب

 مواد غذایی پرچرب معمولا کالری بالایی هم دارند. شما با خوردن مواد غذایی کم کالری می توانید کاهش وزن داشته باشید.

نقاط ضعف رژیم کم چرب

 مواد غذایی کم چرب اغلب فرآوری‌ شده هستند که برای ایجاد طعمی مانند محصولات پرچرب به آن قند و دیگر ترکیبات غیر طبیعی اضافه می کنند. این افزودنی ها در واقع باعث بالا رفتن وزن می شوند.

 زیاده روی در محصولات کم چرب کار آسانی است. محصولات کم چرب مانند دیگر مواد غذایی خاصیت سیر کنندگی بالایی ندارند به همین خاطر برای سیری مقدار بیشتری خواهید خورد.

 بدن ما به چربی نیاز دارد. اگرچه آووکادو یا کره ممکن است کالری بالایی داشته باشند اما بدن برای عملکرد صحیح به آنها نیاز دارد.

۱۰ نکته برای کاهش وزن سریع

در ادامه نکاتی برای شما آورده ایم که با انجام آنها می توانید کاهش وزن سریع داشته باشید.

1. صبحانه با پروتئین بالا

مطالعه های انجام شده نشان می دهند که خوردن یک صبحانه پر پروتئین باعث کاهش تعداد کالری دریافتی و میل شدید به غذا می شود.

2. حذف نوشیدنی های قندی و آبمیوه

آبمیوه و نوشیدنی های قندی از چاق کننده ترین ها هستند پس بهتر است که برای کاهش وزن از آنها دوری کنید.

3.نوشیدن آب قبل از وعده غذایی

یک تحقیق نشان داد که نوشیدن آب ۳۰ دقیقه قبل از وعده غذایی در طی ۳ ماه باعث افزایش ۴۴ درصدی لاغری شد.

4. مواد خوراکی کاهش دهنده وزن

برخی از مواد غذایی برای کاهش وزن و چربی سوزی بسیار مفید هستند. در اینجا می توانید لیستی از مواد خوراکی کاهش دهنده وزن را ملاحظه کنید.

5. فیبر محلول

بر طبق مطالعه های انجام شده فیبر محلول باعث چربی سوزی به خصوص در ناحیه شکم و پهلو می شود. مکمل فیبر مانند گلوکومانان در چربی سوزی به شما کمک می کند.

6. نوشیدن چای و قهوه

چای و قهوه به دلیل داشتن کافئین باعث بالا رفتن ۱۱ تا ۱۳ درصدی متابولیسم می شوند.

7. مصرف مواد غذایی فرآوری نشده

رژیم خود را با استفاده از مواد غذایی طبیعی و فرآوری نشده پر کنید. زیرا که این مواد غذایی هم سالم تر و سیر کننده تر بوده و هم چاق کننده نیستند.

8. آهسته غذا خوردن

افرادی که تند غذا می خورند در بلند مدت اضافه وزن پیدا می کنند. آهسته غذا خوردن هم باعث احساس سیری بیشتر شده و هم ترشح هورمون های سیری افزایش می یابد.

9. استفاده از بشقاب های کوچک تر

شاید برای شما جالب باشد اما سرو کردن در غذا در بشقاب های کوچک باعث می شود تا به صورت خودکار کمتر بخورید.

10. خواب خوب شبانه

یکی از مهم ترین فاکتورهای کاهش وزن خواب خوب در طی شب است. تلاش کنید تا ۷ الی ۹ ساعت در طی شب بخوابید.

می توانید انتظار کاهش وزن ۲.۵ تا ۵ کیلوگرمی را در طی هفته اول داشته باشد. حتی اگر شما به تازگی رژیم گرفته باشید کاهش وزن سریع را خیلی زود برای شما رخ خواهد داد.

منبع: Healthline DrAxe

اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی

احتمالا به دردتان می‌خورد

راهکارهای بسیار ساده و راحت که دیگر به سراغ رژیم‌های آسیب زننده و کم خوری نروید

این دوره به گونه‌ای طراحی شده است که با سفره غذا و ذائقه ما ایرانی‌ها هماهنگ باشد و همچنین به آسانی بتوانید برنامه غذایی را دنبال کنید

۱۵۹.۰۰۰ تومان

این دوره کاملا به صورت ایرانیزه شده هست تا به راحتی قابل انجام باشد. سازگار بودن وعده‌های غذایی با سلیقه ما ایرانی ها کاملا در نظر گرفته شده است

۱۵۹.۰۰۰ تومان

این دوره به صورتی طراحی شده تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانید بیشترین کاهش سایز را داشته باشید و لباس تنگ شده را مجدد سایز خود کنید

۱۸۹.۰۰۰ تومان

مطالب پربازدید

شما چه نظری دارید؟ برایمان بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *