رژیمتو
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بهترین غذاهای پروتئین دار برای لاغری + جدول مواد غذایی پروتئین دار + بیشترین پروتئین در چیست

اگر بخواهید وزن کم کنید و کار آسانی داشته باشید بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید مصرف غذاهای پروتئین دار برای لاغری است. گنجاندن مواد غذایی حاوی پروتئین به رژیم غذایی یکی از آسان‌ترین و خوشمزه‌ترین روش‌ها برای لاغری است. حالا سوال اینجاست که بیشترین پروتئین در چیست؟

پروتئین نقش کلیدی در داشتن احساس سیری، کاهش اشتها و در نهایت لاغری دارد. حتی آزمایش‌ها نشان داده‌اند رژیم‌های غذایی که پروتئین بالا دارند در مقایسه با دیگر رژیم‌ها بیشتر باعث لاغری می‌شوند.

اما سوال اینجاست که بیشترین پروتئین در چیست؟ مواد غذایی پروتئین دار کدام هستند؟ بهترین منابع پروتئین کدام هستند؟ پس در این مطلب می‌خوانیم که چه غذاهایی پروتئین دارند تا به شما کمک کنیم راحت‌تر وزن کم کنید.

راهنمای مطالعه

چقدر پروتئین بخوریم؟

مقدار توصیه شده برای مصرف پروتئین در خانم‌ها ۴۶ گرم و آقایان ۵۶ گرم در روز است. بسیاری از متخصصین سلامتی و تناسب اندام باور دارند که بدن ما برای عملکرد بهینه بیشتر از این مقدار به پروتئین نیاز دارد. با این حال توصیه می‌شود که روزانه ۱.۵ الی ۲ گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن‌تان پروتئین بخورید.

این مقدار پروتئین گفته شده را در بین وعده‌های غذایی خود پخش کنید. حتما برای شما هم سوال است که با خوردن کدام مواد خوراکی بیشترین پروتئین را دریافت می‌کنیم. به همین خاطر است که می‌پرسید بیشترین پروتئین در چیست تا بتوانید نیاز خود را به این درشت مغذی تامین کنید.

راستی! خوشحال می‌شیم که پادکست‌های اینستاگرام ما رو هم گوش کنید. هر روز نکاتی رو برای تناسب اندام به شما یاد می‌دیم.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by رژیمتو (@rejimeto_ir)

بیشترین پروتئین در چیست؟

اگر می‌خواهید لاغر شوید پس گنجاندن منابع پروتئین در وعده‌های غذایی بسیار مهم است. غذاهای پروتئین دار علاوه بر ایجاد احساس سیری، متابولیسم را افزایش می‌دهند و همچنین مانع از پرخوری می‌شوند. اگر رژیم غذایی شما سرشار از مواد غذایی پروتئین دار باشد به دریافت کالری کمتر و کاهش وزن کمک می‌کند.

در ادامه به شما خواهیم گفت که بیشترین پروتئین در چیست و بهترین مواد غذایی پروتئین دار برای لاغری را آورده‌ایم تا با اضافه کردن به رژیم غذایی نهایت بهره را ببرید.

غذاهای پروتئین دار برای لاغری

اگر همین ابتدا می‌خواهید بدانید که بیشترین پروتئین در چیست به شما ۵ تا از منابع پروتئین معرفی می‌کنیم که پروتئین خالص هستند و می‌توانید برای بالا بردن میزان پروتئین دریافتی خود مصر کنید.

میزان پروتئین مواد غذایی متفاوت است، خوراکی‌های پروتئین دار که در ادامه معرفی کرده‌ایم کار شما را راحت می‌کند به این خاطر که بخش عمده‌ای از آنها را پروتئین تشکیل می‌دهد.

سینه مرغ

صحبت از غذاهای پروتئین دار برای لاغری که میشه یا بدن سازهایی که می‌خواهند عضله سازی کنند اسم سینه مرغ به گوش می‌رسد. سینه مرغ بخش بدون چربی بوده که هر ۸۵ گرم آن ۲۷ گرم پروتئین و فقط ۱۴۰ کالری دارد.

آزمایش‌های علمی هم نشان داده‌اند که مصرف سینه مرغ در یک رژیم با پروتئین بالا به کاهش وزن کمک می‌کند. همچنین انجام تمرین با وزنه به همراه رژیم با پروتئین بالا منجر به ساخت توده عضلانی می‌شود.

میزان پروتئین سینه مرغ در ۱۰۰ گرم: با مصرف هر ۱۰۰ گرم سینه مرغ ۳۱ گرم پروتئین به دست می‌آورید. ۷۱ درصد از کالری‌های سینه مرغ را پروتئین تشکیل می‌دهد.

سینه بوقلمون

از بهترین مواد غذایی پروتئین دار که کمترین میزان چربی را دارد بوقلمون است. هر ۸۵ گرم سینه بوقلمون بدون پوست ۲۶ گرم پروتئین و ۱۲۵ کالری دارد.

سینه بوقلمون نه از غذاهای پروتئین دار برای لاغری است بلکه از بهترین منابع نیاسین، ویتامین ب۶، سلنیوم، فسفر و روی است.

مقدار پروتئین سینه بوقلمون در ۱۰۰ گرم: با مصرف هر ۱۰۰ گرم سینه بوقلمون ۳۰ گرم پروتئین وارد بدن خود می‌کنید. ۸۲ درصد از کالری‌های سینه بوقلمون را پروتئین تشکیل می‌دهد.

سفیده تخم مرغ

بدون شک سفیده تخم مرغ از منابع پروتئین با کیفیت بوده که شامل تمام آمینواسیدها می‌باشد. اغلب ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها در زرده تخم مرغ هستند. اگر به دنبال پروتئین هستید پس سفیده برای شماست. ۶۰ درصد از پروتئین تخم مرغ در بخش سفیده قرار گرفته است.

سفیده تخم مرغ چقدر پروتئین دارد؟ هر ۲۳۴ گرم سفیده تخم مرغ (یک فنجان) ۲۷ گرم پروتئین و ۱۲۶ کالری دارد. هر ۱۰۰ گرم سفیده تخم مرغ ۱۱ گرم پروتئین دارد که شامل ۸۳ درصد از کالری‌های این ماده غذایی با پروتئین بالا است.

میگو

میگو از مواد غذایی با پروتئین بالا و کالری کم و یکی از فوق العاده ترین مواد خوراکی است. میگو یکی از بهترین مواد غذایی پروتئین دار برای لاغری است. می‌دانید چرا؟ این ماده غذایی پروتئین بالا، کالری پایین، چربی پایین و کربوهیدرات کمی دارد.

هر ۸۵ گرم میگو پخته شده ۱۹ گرم پروتئین و تنها ۱۰۱ کالری دارد. میگو یکی از بهترین منابع ویتامین ب۶، ب۱۲، ویتامین ای، نیاسین، روی و سلنیوم است.

پروتئین میگو در هر ۱۰۰ گرم: با خوردن هر ۱۰۰ میگو شما ۲۳ گرم پروتئین دریافت می‌کنید. ۷۷ درصد از کالری‌های میگو را پروتئین تشکیل می‌دهد.

ماهی تن

منبع پروتئین با کیفیت که کم چرب و کم کالری باشد می‌خواهید؟ ماهی تن بخورید. هر ۸۵ گرم ماهی تن ۲۵ گرم پروتئین و ۱۱۰ کالری دارد.

اگر به دنبال منبع خوبی از منیزیم، فسفر، پتاسیم و ویتامین‌های گروه ب هستید پس در مصرف ماهی تن شک نکنید.

پروتئین ماهی تن در هر ۱۰۰ گرم: ۲۹ گرم پروتئین با مصرف ۱۰۰ گرم ماهی تن دریافت می‌کنید که ۸۹ درصد از کالری‌های این ماده غذایی پروتئین دار است.

دوره معجزه رژیم لوکارب

می دونی تو رژیم چه کارهایی باید انجام بدی که گرسنگی نکشی؟ می دونی اگه چه چیزهایی رو رعایت نکنی لاغر نمی شی؟

۱. تخم مرغ

بدون شکی یکی از بهترین غذاهای پروتئینی تخم مرغ است. تخم مرغ کامل از سالم‌ترین و مغذی‌ترین مواد غذایی بر روی کره زمین است که پروتئین زیاد و کالری کمی دارد.

تخم مرغ حاوی، ویتامین‌ها، مواد معدنی، چربی‌های سالم، آنتی اکسیدان‌های محافظت کننده از چشم و مواد مغذی لازم برای مغز می‌باشد که اغلب افراد به مقدار کافی دریافت نمی‌کنند.

مقدار پروتئین تخم مرغ: ۳۵ درصد از کالری‌های تخم مرغ را پروتئین تشکیل می‌دهد. یک عدد تخم مرغ بزرگ ۶ گرم پروتئین به همراه ۷۸ کالری دارد. همینجا اگر می‌خواهید بدانید که بیشترین پروتئین در چیست، جواب شما تخم مرغ است.

لبنیات با پروتئین بالا

۲. پنیر کاتیج

پنیر کاتیج حاوی پروتئین بالا و کالری و چربی پایین است. این پنیر کلسیم، فسفر، سلنیوم، ویتامین ب ۱۲، ویتامین ب ۲ و دیگر مواد مغذی است.

مقدار پروتئین پنیر کاتیج: ۵۹ درصد از کالری‌های پنیر کاتیج را پروتئین تشکیل می‌دهد. هر یک فنجان (۲۲۶ گرم) پنیر کاتیج ۲۷ گرم پروتئین به همراه ۲ درصد چربی و ۱۹۴ کالری دارد.

دیگر پنیرها با پروتئین زیاد

پنیر پارمسان ۳۸ درصد، پنیر سوئیسی ۳۰، درصد پنیر موزارلا ۲۹ درصد و پنیر چدار ۲۶ درصد پروتئین دارند.

۳. ماست یونانی

ماست یونانی از بهترین غذاهای پروتئینی است. این ماست طعمی لذیذ و بافت خامه‌ای دارد که سرشار از مواد مغذی می باشد به شما کمک می‌کند تا پروتئین بیشتری دریافت کنید.

میزان پروتئین ماست یونانی: ۴۸ درصد از کالری‌های ماست یونانی بدون چربی را پروتئین تشکیل می‌دهد. یک کاسه ۱۷۰ گرمی ماست یونانی ۱۷ گرم پروتئین و تنها ۱۰۰ کالری دارد. ماست یونانی پرچرب پروتئین بالاتری دارد اما در خاطر داشته باشید که کالری‌های آن هم بیشتر خواهد شد.

ماست های پر پروتئین

ماست پر چرب معمولی ۲۴ درصد و کفیر ۴۰ درصد پروتئین دارد.

۴. شیر

شیر یک نوشیدنی بسیار مقوی است اما درصدی از جمعیت جهان با لاکتوز شیر سازگار نیستند. اما اگر شما با شیر مشکلی ندارید پس این نوشیدنی یکی از منابع پروتئین با کیفیت برای شما خواهد بود.

شیر تقریبا حاوی مقدار کمی از تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن است و چندین فایده شگفت انگیز برای سلامتی به همراه می‌آورد. به خصوص که شیر کلسیم، فسفر و ویتامین ب ۲ بالایی دارد.

مقدار پروتئین شیر: ۲۱ درصد از کالری‌های شیر را پروتئین تشکیل می‌دهد. یک فنجان شیر کامل ۸ گرم پروتئین و ۱۴۹ کالری دارد.

۵. پودر پروتئین وی

نمی‌شود که از بهترین مواد غذایی پروتئین دار صحبت کرد و نامی از پروتئین وی نبرد. شاید شما به دلایل مختلفی قادر به تامین پروتئین مورد نیاز روزانه بدنتان نباشید به همین خاطر ما پودر پروتئین وی را پیشنهاد می‌کنیم.

پروتئین وی از پروتئین‌های با کیفیت تهیه شده از لبنیات می‌باشد که پروتئین خالص است. مطالعات نشان می‌دهند برای افزایش توده عضلانی کمک به کاهش وزن بسیار موثر است.

میزان پروتئین وی: با توجه به برندی که تهیه می‌کنید مقدار پروتئین این مکمل متفاوت است. شما می‌توانید با هر بار مصرف پروتئین وی ۲۰ تا ۵۰ گرم پروتئین دریافت کنید.

۶. پنیر سوئیسی

گرم به گرم پنیر سوئیسی پروتئین دارد و انتخاب خوبی برای ساندویچ‌های شما می‌تواند باشد. پنیر سوئیسی مانند ماست غنی از کلسیم است. شما با یک تیر دو نشان می‌زنید، هم پروتئین بالا و هم کلسیم دریافت می‌کنید.

مقدار پروتئین پنیر سوئیسی: هر ۲۸ گرم پنیر سوئیسی ۸ گرم پروتئین دارد.

گوشت های پر پروتئین

۷. سینه مرغ

یکی از محبوب‌ترین مواد غذایی حاوی پروتئین سینه مرغ است. سینه مرغ از مواد غذایی پروتئین دار برای لاغری می‌باشد اما در صورتی که بدون پوست خورده شود. همچنین سینه مرغ را می‌توان به صورت‌های مختلف آماده کرد و از طعم آن لذت برد. وقتی صحبت از مواد غذایی با بیشترین پروتئین می‌شود باید از سینه مرغ نام برد.

میزان پروتئین سینه مرغ: ۸۰ درصد از کالری‌های سینه مرغ را پروتئین تشکیل می‌دهد. یک عدد سینه مرغ بدون پوست گریل شده ۵۳ گرم پروتئین و تنها ۲۸۴ کالری دارد.

۸. سینه بوقلمون

از جهت‌های بسیار زیادی سینه بوقلمون به سینه مرغ شباهت دارد. سینه بوقلمون از بهترین غذاهای پروتئین دار به همراه مقدار پایینی از چربی و کالری است.

پروتئین سینه بوقلمون: ۷۰ درصد از کالری‌های سینه بوقلمون را پروتئین تشکیل می‌دهد. هر ۸۵ گرم از سینه بوقلمون ۲۴ گرم پروتئین به همراه ۱۴۶ کالری دارد.

۹. گوشت بدون چربی

گوشت بدون چربی از دیگر خوراکی های پروتئین دار برای لاغری است. گوشت بدون چربی حاوی آهن، ویتامین ب ۱۲ و مقدار قابل توجهی از دیگر مواد مغذی مهم می‌باشد.

مقدار پروتئین گوشت بدون چربی: ۵۳ درصد از کالری‌های گوشت بدون چربی را پروتئین تشکیل می‌دهد که واقعا عدد بسیار بالایی است. هر ۸۵ گرم از گوشت گاو پخته شده با چربی ۱۰ درصد برای شما ۲۲ گرم پروتئین و به طور متوسط ۸۴ کالری دارد.

اگر شما رژیم کم کربوهیدرات با پروتئین بالا دنبال می‌کنید پس می‌توانید به صورت آزادانه بخش‌های پرچرب تر گوشت را هم بخورید. در مطلب رژیم کم کربوهیدرات به طور کامل ویژگی‌های این رژیم با پروتئین بالا را توضیح داده‌ایم که می‌توانید به راحتی لاغر شوید.

۱۰. گوشت چرخ کرده

استفاده از گوشت چرخ کرده ۹۰ درصد انتخاب خیلی خوبی برای همبرگر و کوفته است. نه تنها شما با مصرف گوشت چرخ کرده میزان پروتئین بالایی دریافت می‌کنید بلکه گوشت قرمز منبع خیلی خوبی از کراتین است.

میزان پروتئین گوشت چرخ کرده: هر ۸۴ گرم گوشت چرخ کرده ۱۸ گرم پروتئین دارد.

غذاهای دریایی با پروتئین بالا

۱۱. ماهی تن

ماهی تن از غذاهای دریایی بسیار محبوب است. ماهی تن از مواد غذایی با پروتئین بالا اما چربی و کالری پایین می‌باشد. ماهی تن همانند دیگر ماهی‌ها حاوی انواع مواد مغذی و مقدار خوبی از اسید چرب امگا ۳ می باشد.

میزان پروتئین ماهی تن: هر ۱۵۴ گرم ماهی تن ۳۹ گرم پروتئین و ۱۴۹ کالری دارد.

۱۲. انواع ماهی

ماهی‌ها به طرز باورنکردنی سالم و مفید هستند. این غذای دریایی حاوی مواد مغذی مهم بوده که سرشار از اسید چرب امگا ۳ دوست دار قلب است.

مقدار پروتئین ماهی: ماهی ها مقدار متفاوتی از پروتئین در خود دارند. ماهی سالمون حاوی ۴۶ درصد پروتئین است یعنی ۸۵ گرم وزن آن ۱۹ گرم پروتئین و ۱۷۵ کالری دارد.

۱۳. میگو

میگو از منابع پروتئینی و کم کالری بوده که به طرز باورنکردنی حاوی انواع مواد مغذی از جمله سلنیوم و ویتامین ب ۱۲ است. میگو نیز همانند ماهی حاوی مقدار بالایی از اسید چرب امگا ۳ می باشد.

مقدار پروتئین میگو: ۹۰ درصد از کالری‌های میگو را پروتئین تشکیل می‌دهد. هر ۸۵ گرم میگو حاوی ۱۸ گرم پروتئین به همراه تنها ۸۴ کالری است.

۱۴. ماهی تیلا پیا

اگر به دنبال عضله سازی هستید یک انتخاب خوب ماهی تیلا پیا است و پروتئین خوبی به بدن شما می‌رساند.

مقدار پروتئین ماهی تیلا پیا: هر ۸۴ گرم ماهی تیلا پیا ۲۱ گرم پروتئین دارد.

۱۵. ماهی ساردین

باید گفت که ماهی ساردین یکی از مغذی‌ترین غذاهای دریایی است. ساردین سرشار از امگا ۳ و ویتامین دی و همچنین جیوه پایین بوده که باعث می‌شود که ماهی ساردین انتخاب خوبی برای تامین پروتئین بدن باشد.

پروتئین های گیاهی و غیر گوشتی

‍۱۶. بادام

بادام از مواد پروتئینی بوده که همچنین حاوی مواد مغذی مهمی مانند فیبر، ویتامین ای، منگنز و منیزیم است. فیبر در کنار پروتئین به شما کمک می‌کند که احساس سیری بیشتری داشته باشید و در مطلب بهترین بهترین منابع فیبر به شما یاد می‌دهیم که بیشتر سیر باشید.

مقدار پروتئین بادام: ۱۳ درصد از کالری های بادام را پروتئین تشکیل می دهد. هر ۲۸ گرم بادام ۶ گرم پروتئین و ۱۶۱ کالری دارد.

دیگر آجیل های با پروتئین بالا

پسته ۱۳ درصد و بادام هندی ۱۱ درصد پروتئین دارند که عدد مناسبی است.

۱۷. جو دوسر

از سالم‌ترین غلات و از منابع پروتئین گیاهی در دسترس می‌توان جو دو سر را نام برد. جو دو سر حاوی چندین ماده مغذی از جمله فیبرهای سالم، منیزیم، منگنز و ویتامین ب ۱ است.

میزان پروتئین جو دوسر: ۱۵ درصد از کالری های جو دو سر را پروتئین تشکیل می‌دهد. نصف فنجان جوی دو سر خام ۱۳ گرم پروتئین و ۳۰۳ کالری دارد.

۱۸. کلم بروکلی

از مواد غذایی حاوی پروتئین باید کلم بروکلی را نام برد. کلم بروکلی یکی از سبزیجات بی‌نظیر است که به مقدار بالایی ویتامین سی، ویتامین کا، فیبر و پتاسیم دارد. همچنین کلم بروکلی غنی از انواع بیواکتیوهای مغذی می‌باشد آن باور دارند از شما در برابر سرطان‌ها محافظت می‌کند.

اگر تعداد کالری‌ها را یکسان در نظر بگیریم، کلم بروکلی نسبت به اغلب سبزیجات پروتئین بیشتری دارد. پس می‌توان گفت که کلم بروکلی از سبزیجات با پروتئین زیاد و کالری کم است.

مقدار پروتئین کلم بروکلی: ۲۰ درصد از کالری‌های کلم بروکلی را پروتئین تشکیل می دهد. هر یک فنجان (۹۶ گرم) از کلم بروکلی خرد شده ۳ گرم پروتئین و تنها ۳۱ کالری دارد.

بیشترین پروتئین در کدام مواد غذایی است؟ (جدول مواد غذایی پروتئین دار)

ممکن است که شما هم دوست داشته باشید که جدول پروتئین مواد غذایی را داشته باشید و بتوانید از روی جدول ماده غذایی متوجه شوید که بیشترین پروتئین در کدام مواد غذایی قرار دارد. در این جدول می توانید بیشترین پروتئین در خوراکی ها را ببینید.

ماده غذاییمقدارپروتئین (گرم)
مرغ بدون پوست۸۵ گرم۲۸ گرم
پنیر کاتیج۱ فنجان۲۷ گرم
ماست یونانی‍۱ کاسه۱۷ گرم
شیر۱ فنجان۸ گرم
گوشت بدون چربی۸۵ گرم۲۲ گرم
استیک۸۵ گرم۲۶ گرم
بوقلمون۸۵ گرم۲۵ گرم
گوشت گوسفند۸۵ گرم۲۳ گرم
تخم مرغ۱ عدد۶ گرم
ماهی قزل آلا۸۵ گرم۲۲ گرم
ماهی تن۸۵۲۲ گرم
میگو۸۵ گرم۲۰ گرم
بادام۸۵ گرم۱۸ گرم
جو دوسرنصف فنجان۱۳ گرم
عدسنصف فنجان۹ گرم
لوبیا قرمزنصف فنجان۸ گرم
نخودنصف فنجان۷ گرم
کینوانصف فنجان۴ گرم
نخود سبزنصف فنجان۴ گرم
کلم بروکلی۱ فنجان۳ گرم
اسفناجنصف فنجان۳ گرم
مواد غذایی که بیشترین میزان پروتئین را دارند

۱۹. کینوا

در حال حاضر کینوا را به عنوان یک سوپر غذای بسیار محبوب در سراسر جهان می‌شناسند. کینوا ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان‌های زیادی در خود دارد.

مقدار پروتئین کینوا: ۱۵ درصد از کالری های کینوا را پروتئین تشکیل می‌دهد. یک فنجان (۱۸۵ گرم) از کینوای پخته شده ۸ گرم پروتئین به همراه ۲۲۲ کالری دارد.

۲۰. عدس

عدس حاوی مقدار بالایی از فیبر، منیزیم، پتاسیم، آهن، اسید فولیک، مس و دیگر مواد مغذی است. عدس یکی از بهترین منابع پروتئین بوده که می‌تواند یک ماده خوراکی فوق‌العاده برای گیاه خواران و افراد دارای رژیم گیاه خواری باشد. در مطلب رژیم گیاه خواری به طور کامل اصول این رژیم را توضیح داده‌ایم.

مقدار پروتئین عدس: ۲۷ درصد از کالری‌های عدس را پروتئین تشکیل می‌دهد. هر یک فنجان (۱۹۸ گرم) دست پخته شده ۱۸ گرم پروتئین و ۲۳۰ کالری دارد.

دیگر حبوبات با درصد بالای پروتئین

لوبیای سویا ۳۳ درصد، لوبیای قرمز ۲۴ درصد و ۱۹ نخود درصد پروتئین دارد.

۲۱. دانه کدو حلوایی

کدو حلوایی حاوی دانه‌های خوراکی می باشد. این دانه حاوی مقدار قابل‌ملاحظه‌ای از مواد مغذی مانند آهن، منیزیم و روی است.

مقدار پروتئین کدو حلوایی: ۱۴ درصد از کالری‌های دانه کدو حلوایی را این تشکیل می دهد. هر ۲۸ گرم از این دانه ۵ گرم پروتئین و ۱۲۵ کالری دارد.

۲۲. بادام زمینی

بادام زمینی از مواد پروتئین دار با فیبر و منگنز بالای است که مطالعات نشان می‌دهند به کاهش وزن شما هم کمک می‌کند. همچنین کره بادام زمینی هم پروتئین بالایی اما مراقب باشید که آن زیاده روی نکنید.

پروتئین بادام زمینی: ۱۶ درصد از کالری‌های بادام زمینی را پروتئین تشکیل می‌دهد. هر ۲۸ گرم بادام زمینی ۷ گرم پروتئین و ۱۵۹ کالری دارد.

۲۳. گل کلم

گل کلم از غذاهای با فیبر بالا و مواد غذایی پروتئین دار است که مثل کلم بروکلی کالری کم ولی پروتئین بالا به شما می‌دهد.

پروتئین گل کلم: هر فنجان گل کلم ۱۰۷ کالری و ۲ گرم پروتئین دارد.

۲۴. آووکادو

آووکادو فقط منبع چربی نیست و از مواد غذایی پروتئین دار و با فیبر بالا است.

پروتئین آووکادو: هر ۲۳۰ گرم آووکادو ۴.۵ گروم پروئین دارد.

۲۵. جگر

جگر به معنای واقعی یک سوپر غذا و از بهترین مواد غذایی پروتئین دار است. اگر می‌خواهید مولتی ویتامین طبیعی که پروتئین بالا هم داشته باشد بخورید پس بدون شک جگر یک انتخاب عالی است. جگر حاوی ویتامین‌های آ، ب و آهن می باشد. به گفته دانشمندان گرم به گرم جگر هم مغذی هست و هم پروتئین. پس از این ماده غذایی فوق العاده تو رژیم غذاییتون غافل نشید.

میزان پروتئین جگر: هر ۸۵ گرم جگر ۲۵ گرم پروتئین دارد.

چرا مواد غذایی حاوی پروتئین برای لاغری مهم هستند؟

پروتئین ماده مغذی بسیار مهمی است که به داشتن احساس سیری و بالا بردن متابولیسم کمک می‌کند. شما با مصرف بالای پروتئین در رژیم غذایی روند چربی سوزی و لاغری را شدت می‌دهید و می‌توانید به خواسته خود برسید. در مطلب اصول چربی سوزی به طور کامل روش‌هایی که به چربی سوزی کمک می‌کنند را توضیح داده‌ایم.

علاوه بر این در زمان کاهش وزن پروتئین کمک می‌کند تا عضلات خود را حفظ کنید و مانع از ریزش عضلات می‌شود. شما با مصرف پروتئین حیوانی می‌توانید تمام آمینو‌اسیدهای ضروری مورد نیاز بدن را تامین کنید.

سوالات پرتکرار در رابطه با غذاهای پروتئین دار برای لاغری

کدام منابع پروتئین بالاترین میزان پروتئین را دارند؟

اگر می‌خواهید بدانید بیشترین پروتئین در چیست پس به سراغ گوشت قرمز، گوشت سفید، تخم مرغ و غذاهای دریایی بروید. البته می‌تونین با مصرف دانه‌ها و آجیل‌ها هم پروتئین دریافت کنید و از غذاهای پروتئین دار برای لاغری هستند اما منابع اصلی کار شما را راحت می‌کنند.

چگونه روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ گرم پروتئین بگیرم؟

شما به راحتی می‌توانید به روزانه ۱۰۰ گرم پروتئین برسید. میزان پروتئین مواد غذایی را در این مطلب برایش نوشتیم تا کار آسانی داشته باشید. ماست یونانی، سینه مرغ، ماهی و گوشت قرمز خیلی سریع شما را به ۱۰۰ تا ۱۵۰ گرم پروتئین می‌رسانند.

انواع پروتئین برای لاغری کدام هستند؟

بالاترین پروتئین رو در گوشت قرمز، گوشت سفید و غذاهای دریایی داریم اما منابع گیاهی خوب مانند لوبیاها، آجیل‌ها و دانه‌ها هم هستند. اگر رژیم شما با پروتئین بالا و کربوهیدرات کم است پس توصیه می‌کنیم که منابع حیوانی انتخاب شماره یک شما باشند.

جمع بندی مواد غذایی پروتئین دار برای لاغری

در این مطلب سعی کردیم به سوال بیشترین پروتئین در چیست پاسخ دهیم. مصرف مواد غذایی با پروتئین بالا غذایی بسیار ضروری است. ساده‌ترین و آسان‌ترین کار اضافه کردن مواد خوراکی گفته شده در بالا برای تامین مقدار کافی از پروتئین بدن می‌باشد.

منبع: Healthline Bodybuilding

دوره معجزه رژیم لوکارب

اگر دوست دارین که رژیم با پروتئین بالا داشته باشین که راحت وزن کم کنین و سختی نکشین روی دکمه زیر بزنین

اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی

احتمالا به دردتان می‌خورد

راهکارهای بسیار ساده و راحت که دیگر به سراغ رژیم‌های آسیب زننده و کم خوری نروید

این دوره به گونه‌ای طراحی شده است که با سفره غذا و ذائقه ما ایرانی‌ها هماهنگ باشد و همچنین به آسانی بتوانید برنامه غذایی را دنبال کنید

۱۵۹.۰۰۰ تومان

این دوره کاملا به صورت ایرانیزه شده هست تا به راحتی قابل انجام باشد. سازگار بودن وعده‌های غذایی با سلیقه ما ایرانی ها کاملا در نظر گرفته شده است

۱۵۹.۰۰۰ تومان

این دوره به صورتی طراحی شده تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانید بیشترین کاهش سایز را داشته باشید و لباس تنگ شده را مجدد سایز خود کنید

۱۸۹.۰۰۰ تومان

مطالب پربازدید

شما چه نظری دارید؟ برایمان بنویسید

18 پاسخ

  1. مطلب فوق العاده عالی و مفید بود . هم میزان پروتیین زده هم مقدار ماده ش . آدم می‌تونه درک کنه کاملا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *